Ryttermærke 1 kursus
Tilmeldingsfrist er overskredet
Guldager Rideklub er nu klar til igen at udbyde ryttermærkeundervisning. For at kurset gennemføres skal der være tilmeldt mindst 6 deltagere.
Vi har sat et max. på 15 deltagere, og mulighed for at skrive sig på venteliste.
Vi starter op med holdet:
torsdag den 8.9.22 kl. 17:30-18:30 med Ryttermærke 1.
Undervisningen løber over 6 uger inkl. en afsluttende ryttermærkeprøve. Først gennemføres 5 ugers undervisning, og når underviseren vurderer at alle er klar, indstilles de til Dansk Rideforbund til prøven. Ryttermærkeprøven foregår online, og man skal derfor medbringe egen computer til prøven. Vær opmærksom på at man skulle kunne læse for at deltage i prøven.
Ryttermærke 1 består af 4 temaer:
-Sikkerhed
-Hestens biologi
-Omgang med heste
-Ridning
En del af undervisningen, vil blive omkring ridningen.&nbspHer går vi over og kigger på et hold, eller andre der rider.
Målet er, at eleven opnår en basal viden og færdigheder, der gør eleven i stand til at:
omgås hesten sikkerhedsmæssigt forsvarligt i stalden og på ridebanenhave forståelse for stalden som hestens hjemkunne strigle en opbundet hestforstå betydningen af hestens flok- og flugtinstinkt samt syn og hørelsekunne ride hesten i skridt og trav gennem simple voltefigurerForberedelsen til rytterprøven, vil bestå af undervisning undervisning i rytterstuen, små opgaver fra gang til gang, og videoer der skal ses. Link til disse vil blive fremsendt pr. mail.
Inkluderet i prisen er teori om torsdagen, en praktisk dag i stalden/ridehallen og en afsluttende ryttermærkeprøve.
Hvad skal du gøre, for at tilmelde dig?
Først skal du oprette en profil på rideforbund.dk (en GO profil). Har du allerede en go profil, indtaster du blot dit DRF-nummer ved tilmelding.
Til dig der ikke har en profil på Dansk Rideforbund. Her ser du, hvordan du opretter profilen: https://www.youtube.com/watch?v=4BckGR9W3Pg&ampt=3s
Indtast dit DRF-nummer ved tilmeldingen.

Underviser: Malou Fæster Lundby
Ved evt. spørgsmål: Skriv på adm@guldagerrideklub.dk eller spørg Malou hvis du møder hende i stalden.
11.10.2022
08.09.2022 kl. 17.30 - 13.10.2022 kl. 18.30