Ryttermærke 2 kursus
Tilmeldingsfrist er overskredet

Guldager Rideklub er nu klar til at udbyde ryttermærke 2 undervisning. For at kurset gennemføres skal der være tilmeldt mindst 6 deltagere.
Vi har sat et max. på 20 deltagere, og mulighed for at skrive sig på venteliste.

Ryttermærke 2 er for letøvede ryttere.

Vi starter op med holdet:
torsdag den 26.10.23 kl. 17:30-18:15 med Ryttermærke 2.

Undervisningen løber over 6 uger inkl. en afsluttende ryttermærkeprøve. Først gennemføres 5 ugers undervisning, og når underviseren vurderer at alle er klar, indstilles de til Dansk Rideforbund til prøven. Ryttermærkeprøven foregår online, og man skal derfor medbringe egen computer til prøven. Vær opmærksom på at man skulle kunne læse for at deltage i prøven.

Målet med ryttermærke 2 er at bygge videre på de færdigheder og den viden, eleven har tilegnet sig i Ryttermærke 1, der gør eleven i stand til at:

• forstå formålet med etiske regler i forbindelse med omgang med heste
  • klargøre en hest til ridning
  • have kendskab til hestens signalement
  • have kendskab til hestens naturlige adfærd og dennes betydning for brug af tamhesten
  • i ridning kende og anvende de forskellige hjælpere (naturlige og kunstige) samt kunne ride i alle tre gangarter

Hvad skal du gøre, for at tilmelde dig?

Først skal du finde dit login til dansk rideforbund.dk (en GO profil). Når du er logget ind, skal du tjekke at du har fået registreret ryttermærke 1, og herefter indtaster du blot dit DRF-nummer ved tilmelding. Det er vigtigt at det er din egen profil du logger ind på og ikke via søskende eller forældre. Her vil du nemlig ikke kunne se din registrering af ryttermærke 1.

Hvis ikke du kan huske dit login, så bestil en ny adgangskode her.

Underviser: Malou Fæster Lundby

Ved evt. spørgsmål: Skriv på adm@guldagerrideklub.dk

02.11.2023
26.10.2023 kl. 17.30 - 21.12.2023 kl. 18.15